- Promising Practices | pratiques prometteuses
- Conditions of Precarious Instructors | conditions des enseignant.e.s précaires
Promising Practices | pratiques prometteuses
Precarious Historical Instructors’ Manifesto (February 2020)
https://activehistory.ca/2020/02/precarious-historical-instructors-manifesto/.
American Historical Association, “Improving the Status of Non-Tenure-Track Faculty: Recommendations for History Departments (2020)”, (Approved by AHA Council, January 2020)
https://www.historians.org/jobs-and-professional-development/statements-standards-and-guidelines-of-the-discipline/improving-the-status-of-non-tenure-track-faculty-recommendations-for-history-departments.
OAH Committee on Part-time, Adjunct and Contingent Employment (CPACE), “OAH Standards for Part-Time, Adjunct and Contingent Faculty as revised and approved to include Non-Teaching Faculty” (April 2014) https://www.oah.org/insights/archive/standards-for-part-time-adjunct-and-contingent-faculty/.
https://www.oah.org/site/assets/files/8363/oah_pace_standards_04-2014.pdf.
« Fairness for Contract Academic Staff: CAUT Policy Statement » (November 2016), https://www.caut.ca/about-us/caut-policy/lists/caut-policy-statements/policy-statement-on-fairness-for-contract-academic-staff.
« Équité envers le personnel académique contractuel: Énoncé de principes de l’ACPPU » (novembre 2016) https://www.caut.ca/fr/au-sujet/politiques-generales-de-l-acppu/lists/politiques-g%C3%A9n%C3%A9rales-de-l%27acppu/%C3%A9nonc%C3%A9-de-principes-sur-l%27%C3%A9quit%C3%A9-envers-le-personnel-acad%C3%A9mique-contractuel.
« 10 Actions to Advance Equity During COVID-19 » (undated, probably 2020) https://www.caut.ca/content/10-actions-advance-equity-during-covid-19#overlay-context=.
« Dix mesures pour promouvoir l’équité durant la COVID-19 » (non daté, probablement 2020) https://www.caut.ca/fr/content/dix-mesures-pour-promouvoir-lequite-durant-la-covid-19.
« Employment Status of Graduate Students as Academic Staff. CAUT Policy Statement » (November 2018) https://www.caut.ca/content/employment-status-graduate-students-academic-staff.
« Statut de membre du personnel académique des étudiants des cycles supérieurs – Énoncé de principes de l’ACPPU » (novembre 2018) https://www.caut.ca/fr/content/statut-de-membre-du-personnel-academique-des-etudiants-des-cycles-superieurs.
« Collegiality: CAUT Policy Statement » (November 2005; updated March 2010) https://www.caut.ca/about-us/caut-policy/lists/caut-policy-statements/policy-statement-on-collegiality.
« Collégialité: Énoncé de principes de l’ACPPU » (novembre 2005, révisé mars 2010) https://www.caut.ca/fr/au-sujet/politiques-generales-de-l-acppu/lists/politiques-g%C3%A9n%C3%A9rales-de-l%27acppu/%C3%A9nonc%C3%A9-de-principes-sur-la-coll%C3%A9gialit%C3%A9.
CUPE, “Quality Jobs: Tackling Precarious Work in Post-secondary Education at the Bargaining Table” (October 2018) https://cupe.ca/tackling-precarious-work-post-secondary-education-bargaining-table.
SCFP, « Utiliser les négociations pour s’attaquer à la précarité d’emploi dans le secteur de l’éducation postsecondaire » (octobre 2018) https://scfp.ca/utiliser-les-negociations-pour-sattaquer-la-precarite-demploi-dans-le-secteur-de-leducation.
« Plateforme de négociation coordonnée 2019-2022 » (Regroupement université de la FNEEQ-CSN, adoptée octobre 2019, révisée janvier 2021) https://fneeq.qc.ca/fr/negociation-coordonnee/.
Cosco et Longmate, “A Program for Change: Real Transformation over Two Decades”, (Vancouver Community College Faculty Association, August 2016) http://vccfa.ca/wp-content/uploads/2021/01/ProgramForChange.pdf.
New Faculty Majority, « NFM’s 7 Goals » (New Faculty Majority, 2010-11?) http://www.newfacultymajority.info/nfms-7-goals/.
Conditions of Precarious Instructors | conditions des enseignant.e.s précaires
Erika Shaker et Chandra Pasma, Contract U: Contract faculty appointments at Canadian universities, (Canadian Centre for Policy Alternatives, November 2018) https://www.policyalternatives.ca/publications/reports/contract-u.
Canadian Association of University Teachers | Association canadienne des professeures et professeurs d’Université
Chantal Sundaram, “Film review / The human face of TBA In Search of Professor Precarious”, CAUT Bulletin (October 2020) https://www.caut.ca/bulletin/2020/10/film-review-human-face-tba-search-professor-precarious.
Louise Birdsell Bauer and Karen Foster, “Out of the Shadows: Experiences of Contract Academic Staff” (CAUT, September 2018) https://www.caut.ca/sites/default/files/cas_report.pdf.
Louise Birdsell Bauer et Karen Foster, « De l’ombre à la lumière: Les expériences du personnel académique contractuel » (ACPPU, septembre 2018) https://www.caut.ca/sites/default/files/rapport_pac.pdf.
CAUT, “Underrepresented & Underpaid. Diversity & Equity Among Canada’s Post-Secondary Education Teachers” (April 2018) https://www.caut.ca/sites/default/files/caut_equity_report_2018-04final.pdf.
ACPPU, « Éducation postsecondaire : qu’en est-il de la diversité et de l’équité au sein du corps enseignant? » (avril 2018) https://www.caut.ca/sites/default/files/diversite_et_equite_au_sein_du_corps_enseignant_de_lacppu_2018-04final.pdf.
“The Faces of Precarity”, CAUT Bulletin (October 2017), https://www.caut.ca/bulletin/2017/10/faces-precarity.
« Les visages de la précarité », Bulletin de l’ACPPU (octobre 2017) https://www.caut.ca/fr/bulletin/2017/10/les-visages-de-la-precarite.
“The precarious life of contract academic staff” CAUT Bulletin (October 2016) https://www.caut.ca/bulletin/2016/10/precarious-life-contract-academic-staff.
« La dure réalité du personnel académique contractuel » Bulletin de l’ACPPU (octobre 2016) https://www.caut.ca/fr/bulletin/2016/10/la-dure-r%C3%A9alit%C3%A9-du-personnel-acad%C3%A9mique-contractuel.
CAUT, “Contract Academic Staff Committee” https://www.caut.ca/about-us/committees/contract-academic-staff-committee.
ACPPU, « Comité du personnel académique contractuel » https://www.caut.ca/fr/au-sujet/comites/contract-academic-staff-committee.
Canadian Union of Public Employees | Syndicat canadien de la fonction publique
CUPE, “Sector profile: Post-Secondary” (November 2020) https://cupe.ca/sector-profile-post-secondary-education.
SCFP, « Profil de secteur : Postsecondaire » (novembre 2020) https://scfp.ca/profil-du-secteur-postsecondaire.
CUPE, « Contract Faculty Appointments in Canada: CUPE Database » (October 2018) https://cupe.ca/contract-faculty-appointments-canada-cupe-database.
SCFP, « Nominations à des postes contractuels d’enseignement au Canada : Base de données du SCFP » (octobre 2018) https://scfp.ca/nominations-des-postes-contractuels-denseignement-au-canada-base-de-donnees-du-scfp.
CUPE « Myth Buster: Precarious Employment » (December 2018) https://cupe.ca/myth-buster-precarious-employment.
SCFP, « Rétablissons les faits : La précarité d’emploi » (décembre 2018) https://scfp.ca/retablissons-les-faits-la-precarite-demploi.
CUPE “Quality Jobs, Quality Education, Better Futures: REPORT What We Heard About Precarious Work In the Post-Secondary Sector” (May 2017) https://cupe.ca/new-report-highlights-impact-precarious-work-post-secondary-sector https://cupe.ca/sites/cupe/files/report_townhalls_2017_05_18.pdf.
SCFP, « Éducation de qualité, avenir de qualité: RAPPORT. Ce que nous avons entendu sur la précarité d’emploi dans le secteur post-secondaire » https://scfp.ca/un-nouveau-rapport-fait-la-lumiere-sur-la-precarite-demploi-dans-lenseignement-postsecondaire. https://scfp.ca/sites/cupe/files/report_townhalls_2017_05_18_fr.pdf.
Fédération nationale des enseignantes et enseignants – CSN
Marie-Pierre Boucher, « La précarité chez les enseignants universitaires contractuels », Carnet universitaire (FNEEQ, printemps 2014) https://fneeq.qc.ca/wp-content/uploads/fr/Pages-8-9-10-Carnets-printemps-2014-sp-forum-2014-05-07-final-2.pdf.
American Association of University Professors
AAUP, “Resources on Contingent Positions” https://www.aaup.org/issues/contingent-faculty-positions/resources-contingent-positions.
AAUP, “Background Facts on Contingent Faculty Positions”, https://www.aaup.org/issues/contingency/background-facts.
AAUP, “One Faculty Campaign”, (undated) https://www.aaup.org/sites/default/files/files/One%20Faculty%20Principles(1).pdf.
AAUP, “Contingent Faculty and the Global Pandemic” (August 2020) https://www.aaup.org/news/contingent-faculty-and-global-pandemic#.YTJLHy3pNSw.
AAUP, “The Inclusion in Governance of Faculty Members Holding Contingent Appointments” (November 2012, statistics updated 2014) https://www.aaup.org/report/inclusion-governance-faculty-members-holding-contingent-appointments.
AAUP, “Tenure and Teaching-Intensive Appointments” (2010, statistics updated 2014), https://www.aaup.org/report/inclusion-governance-faculty-members-holding-contingent-appointments.
AAUP, “Contingent Appointments and the Academic Profession” (2003, statistics updated 2014) https://www.aaup.org/report/contingent-appointments-and-academic-profession.
AAUP, “The Status of Part-Time Faculty” (November 1980) https://www.aaup.org/report/status-part-time-faculty.